Íróműhely online kurzusok – 2021

by MGY

Nem számít, hogy a világ mely táján élsz… az internet mindenhova elér. És az se, hány éves vagy…  Az írók kortalanok. Egy a céljuk. Írni akarnak: jót s jól.

Szeretnéd megtanulni, hogyan írj jó novellát, regényt, újságcikket? Tudni akarod, miként láss hozzá? Vagy azt, hol tartasz? Elakadtál az írásban, keresed a megoldást, de egyelőre nem boldogulsz vele?

Az Íróműhely tippeket, tanácsokat, személyre szabott útmutatást ad: hogyan írj novellát, regényt vagy újságcikket. Ösztönző írásgyakorlatokkal, kreatív feladatokkal az írásra koncentrálva segítjük az alkotói munkádat.

Rátalálsz a saját stílusodra, személyiséged új színeire, és megtanulod, hogyan alkothatsz egy valós vagy fikciós világot, vagy tükrözheted a világról alkotott képedet írásaidban. A kurzusokon tanultak birtokában sikereket érhetsz el irodalmi pályázatokon, írásaidat beválogathatják antológiákba, regényeidre pedig kíváncsiak lesznek az olvasók.

Egyedi előny

1. Az Íróműhely online kurzusokon a mentorod végig és kifejezetten rád figyel, a te írásaidra koncentrál, a te kérdéseidre válaszol, és neked szóló útmutatásokkal segít, biztat… és tanít. Folyamatosan kapcsolatban állsz a mentoroddal.

2. Az Íróműhely kurzusai tehát nem kiscsoportos, hanem egyéni online oktatáson alapulnak, mert ott a mentorok figyelme megoszlik, a kezdő íróknak pedig nehéz eldönteniük, lényegi vagy periférikus kritikát vagy tanácsot kaptak-e társaiktól…

3. Mentorod a novelláidat és jeleneteidet részletesen értelmezi és veled együtt beszéli meg.

4. Nincs kapkodás, nem sürget az idő, a saját tempódban és ráfordítható szabad, koncentrációs időd szerint haladhatsz (Persze, ha elhúzod, mint a rétestésztát, lehet, a 6. feladatnál már nem emlékszel, mit tanultál a 2. feladatban…)

Mire jó még?

A kreatív írás minden formája – köztük a regényírás, újságcikkírás – olyan készségeket fejleszt, amelyek az élet más területein is felhasználhatók.

A kreatív írás fejleszti az empátiád. Bővíti a látóköröd. Támogat a kommunikációd összpontosításában. A karakterfejlesztés, a dialógusok írása és a különféle gyakorlatok átalakítják a gondolkodásodat. Megtanítanak a lényeglátásra, önmagad és mások mélyebb, tudatosabb megismerésre, és megtanítanak olyan helyzetekben is kapcsolatot létesíteni, ahol mások nem tudnának.


INTERAKTÍV ONLINE KURZUSOK

KREATÍV ÍRÁS, NOVELLAÍRÁS
Bontsd ki a kreativitásod, hozd ki a legjobbat írói képességeidből…

A REGÉNYÍRÁS ALAPJAI
Írj olyan történeteket, amelyeket nem tud letenni az olvasó…
ÚJSÁGÍRÓKÉPZÉS
Akarod az írásaidat a kedvenc lapodban olvasni? Indítsd el az újságírói karriered.
ÍRD MEG A REGÉNYED!
Ez a kurzus nem a regényírásról szól. Ez a kurzus  a Te regényed megírásáról szól…
 NÉZD MEG: MÉG TÖBB ONLINE KURZUS...

MENTOR, IRODALMI FŐSZERKESZTŐ

A nevem ⇒ Dr. Mezővári Gyula, egyetemi oktatóként,  újságíróként és szerkesztőként dolgoztam s dolgozom ma is. Alapítottam irodalmi folyóiratot, szerkesztettem magazinok irodalmi rovatait, de több nyomtatott és online magazin, valamint napilap szerkesztőjeként, főszerkesztőjeként is tevékenykedtem.

2006 óta tartok előadásokat kezdő és haladó íróknak, újságíróknak. 2013-ban indítottam az Íróműhely online változatát. Egy-egy előadáson ugyanis nincs rá mód, hogy a résztvevők írásait részletesen megbeszéljük. A kreatív irás online kurzusokon azonban igen. A kurzusra jelentkezők  – feladatmegoldásai, írásai – így részletekre is kiterjedő, személyre szabott értékelést, elemzést, valamint stiláris, szerkezeti és tartalmi korrekciókat kapnak, és persze szakmai útmutatást is. Ezáltal egyedi és páratlan az Íróműhely minden kurzusa.

Itt olvashatsz újságcikkeket    ||   Itt olvashatsz véleményeket


HETI OLVASANDÓ:
Riasztó regénykezdések

1. Ha a regényed kezdő oldalainak célja az un. bevezetés a történetbe, vagyis az előzmények és a háttér ismertetése az olvasóval – hogy képben legyen… –, akkor az alighanem maga lesz a dögunalom. A háttérinformációk akkor érdekesek és fontosak, ha azok nem önállóan jelennek meg a történeted elején, hanem akkor, amikor annak már oka van, amikor arra szüksége van a történetnek.

2. Felesleges a főszereplőd részletes bemutatása is. Még nem is láttuk, hallottuk, még nem kötődünk hozzá olvasóként, de máris egy csomó információt zúdít ránk az író? Minek? Az csak egyhelyben topogás lenne. Az olvasó nem olvasni akar a főszereplőről, hanem azt felfedezni.

3. Nem lesz aktivabb vagy izgalmasabb a regény kezdete, ha hirtelen több szereplő is megjelenik. Senki nem tud mit kezdeni az információkkal, csak belezavarodik, ráadásul nem is mindig tudja eldönteni az olvasó, kire érdemes figyelnie…
⇒ Olvasom tovább...

Elérhetőség: 06 20 462 9029 | iromuhely@gmail.com

Í®j örömmel !

Fotók: pixabay.com, pexels.com

Ez is érdekelhet

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Tudomásul vettem Még több információ

Privacy & Cookies Policy