Riasztó regénykezdések

by MGY


1. Ha a regényed kezdő oldalainak célja az un. bevezetés
a történetbe, vagyis az előzmények és a háttér ismertetése az olvasóval – hogy képben legyen… –, akkor az alighanem maga lesz a dögunalom. A háttérinformációk akkor érdekesek és fontosak, ha azok nem önállóan jelennek meg a történeted elején, hanem akkor, amikor annak már oka van, amikor arra szüksége van a történetnek.

2. Felesleges a főszereplőd részletes bemutatása is. Még nem is láttuk, hallottuk, még nem kötődünk hozzá olvasóként, de máris egy csomó információt zúdít ránk az író? Minek? Az csak egyhelyben topogás lenne. Az olvasó nem olvasni akar a főszereplőről, hanem azt felfedezni.

3. Nem lesz aktivabb vagy izgalmasabb a regény kezdete, ha hirtelen több szereplő is megjelenik. Senki nem tud mit kezdeni az információkkal, csak belezavarodik, ráadásul nem is mindig tudja eldönteni az olvasó, kire érdemes figyelnie…

4. A lassú, kényelmes kezdés nem a ráhangolódást segíti. Ha nem akad horogra az olvasó az elején, ha nem érzi, itt valami konfliktus robban be hamarosan, ha nem érzi, miért is érdemes tovább olvasnia – akkor hamar leteszi a könyvet. Mert nincs oka rá, nem kapott okot rá, hogy folytassa.

5. Leírásokban tobzódni nem éri meg. Se a történet elején, se a közepén. A világ és a média tele van képekkel. Másrészt, hallottál már bárkit is, hogy úgy ajánlott egy könyvet: ebben nagyon szép hosszú leírások olvashatók?

6. Álommal kezdeni a leggagyibb megoldás. Olcsó trükk. Lehet, hogy izgalmas az álom, de a karakternek előbb-utóbb fel kell ébrednie, és akkor rájön az olvasó, hogy becsapták. Hiszen majd csak most kezdődik a történet.

7. Párbeszéddel indítani olybá tűnik, máris a dolgok közepébe csöppent a történeted olvasója. De nem. Fogalma sincs, kik azok, akik beszélgetnek (de nem arra kíváncsi, hogy Éva a neve vagy Ádám). Az olvasót nem érdekli, hogy ki mit mond, ha nem tudja: ki az, aki beszél, ha a párbeszélők számára még idegenek.

+1. Kezdő íróként ne válaszd a jelen időt… inkább a múlt idő legyen a szervező erő. A jelen idő következetes fenntartása roppant nehéz, egy kezdő simán beleseik abba a csapdába, hogy időnként akaratlanul is múlt időre vált… olykor már a harmadik bekezdésben. Ha az író nem is veszi észre, az olvasó igen! És nem érti, minek…

 

INTERAKTÍV ONLINE KURZUSOK

KREATÍV ÍRÁS, NOVELLAÍRÁS
Bontsd ki a kreativitásod, hozd ki a legjobbat írói képességeidből…

A REGÉNYÍRÁS ALAPJAI
Írj olyan történeteket, amelyeket nem tud letenni az olvasó…
ÚJSÁGÍRÓKÉPZÉS
Akarod az írásaidat a kedvenc lapodban olvasni? Indítsd el az újságírói karriered.
AJÁNDÉKLAP
Lepd meg szeretteidet, barátaidat egy igazán kreatív ajándékkal
 NÉZD MEG: MÉG TÖBB ONLINE KURZUS...

Ez is érdekelhet

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Tudomásul vettem Még több információ

Privacy & Cookies Policy